Boodschap overbrengen in een bedrijfsvideo
Bij kinderopvang De Kinderhaven staan de pijlers “liefdevol, flexibel en uitdagend” centraal. Wij mochten helpen deze boodschap over te brengen in een bedrijfsvideo.
De Kinderhaven
De Kinderhaven is sinds de oprichting in 2004 uitgegroeid tot een organisatie met 5 verschillende opvanglocaties in Leiden en Alphen aan den Rijn. De organisatie biedt dagelijks opvang aan kinderen in de leeftijd van 10 weken t/m 12 jaar. Samen met het gehele team zet De Kinderhaven zich dagelijks 200% in om de leukste, gezelligste en meest liefdevolle kinderopvang van Leiden en Alphen aan den Rijn te zijn. Met persoonlijke aandacht en geborgenheid voor de kinderen en gemak en ontzorgende services voor de ouders.
De uitdaging
Het was een lang gekoesterde wens van De Kinderhaven: een mooie bedrijfsvideo die ouders informeert over de werkwijze van de kinderopvang. Op advies van ons communicatieteam zijn we in 2019 eerst gestart met het vernieuwen van de website en het verbeteren van de vindbaarheid. Begin 2020 was de tijd rijp om de videowens te vervullen.
De oplossing
Het resultaat is een sfeervolle video die precies de waarden en beleving binnen De Kinderhaven laat zien. De beelden zijn zo geschoten en gemonteerd dat de video voor verschillende doeleinden inzetbaar is. Op de website als banner, als informatiebron en als omslagvideo op de facebookaccounts. Het verschillende gebruik van de videobeelden maakt de video multi-inzetbaar. De eerste reacties van de ouders zijn lovend. Wat vind jij ervan?
De kracht van video
Met video kun je heel sterk een gevoel overbrengen, of dit nu activerend, inspirerend of meelevend is. Alles kan. Zowel de beelden als de muziek en achtergrondgeluiden dragen bij aan dit gevoel. Je kijkt écht iemand aan. Daarmee prikkelt video een hoop zintuigen.
Met enkel foto's of tekst roep je zo'n gevoel toch minder snel op, omdat mensen daar zelf snel doorheen kunnen bladeren. Voor video moeten kijkers echt even gaan zitten en de tijd nemen om alles te bekijken op het tempo hoe jíj het wilt communiceren. Zeker nu mensen wat terughoudender zijn in langskomen op locatie, biedt video de mogelijkheid om toch een kijkje binnen te geven.
Het vertrouwen van De Kinderhaven
Voor het creëren van video werken wij nauw samen met verschillende specialisten. Tijdens het project voor De Kinderhaven gingen wij de samenwerking aan met videografe Roos van Lichtgevoelig.
In de video van De Kinderhaven wilden we de ouders een goed beeld geven van de kinderopvang. Waar breng je je kind naartoe en in welke omgeving komt hij of zij dan terecht? Middels video kunnen we een extra belevenis meegeven door te laten zien hoe het is om bij De Kinderhaven binnen te stappen en hoe de kinderen zich bewegen als de ouders weg zijn.
Het vertrouwen is hierin ontzettend belangrijk en daarom is de video zo open gefilmd. We laten aan de ouders zien dat hun kind goed terecht komt en geven ze de mogelijkheid tot meekijken. Zo kunnen de ouders de beste keuze maken waar ze hun kind naartoe brengen.
Wil je meer weten?
Wil jij jouw bedrijf en jouw verhaal goed op de kaart zetten? Onze teamleider online media, Sharon, weet van de hoed en de rand! Neem contact met haar op voor meer informatie of plan direct een kennismaking in met iemand van team online media.
Mail Sharon 071 - 744 0054